15 marca 2015

Mój sposób na indyka i ciecierzycę...

Postanowiłam, że indyka przygotuję w postaci pulpetów (chociaż nie, tradycyjny przepis na pulpety różni się od moich pulpetów). Jako dodatek do kulek z indyka przygotowałam pure z ciecierzycy.
A oto przepis: Do przygotowania pulpetów indyczych wykorzystałam 0,5 kg mięsa mielonego z indyka, 6 ząbków czosnku, doprawiłam suszonym lubczykiem, papryką słodką i ostrą, solą oraz pieprzem świeżo zmielonym (wszystko do smaku). W garnku zagotowałam wodę, następnie przygotowane kulki gotowałam przez ok. 5 minut. Lubię wyraziste smaki, dlatego nie podaję dokładnych porcji. Wszystko według uznania.
Do przygotowania pure zużyłam 200 g ciecierzycy (moczyłam ją przez noc, następnie gotowałam przez 1 h). Ugotowaną ciecierzycę zmiksowałam wraz z jogurtem naturalnym na jednolitą masę, doprawiłam solą, pieprzem oraz ostrą papryką.
Sos pomidorowy: Do jego przygotowania potrzebowałam 1 puszki pomidorów, 2 ząbków czosnku, kilka listków świeżej bazylii, 1 łyżki miodu oraz soli i pieprzu, doprawiłam do smaku. Wszystkie produkty zagotowałam, a następnie zmiksowałam. W tak przygotowanym sosie zagotowałam wcześniej przyrządzone pulpety.
A oto efekt końcowy. SMACZNEGO! :)

Print Friendly Version of this pageWydrukuj przepis
Podziel się: / / /

Przeczytaj również

0 komentarze: