29 marca 2015

Soczewica w postaci pasztetu.




Do przygotowania pasztetu potrzebowałam:
- 4 marchewki
- 3 ząbki czosnku
- 5 pieczarek
- 1 czerwonej papryczki chili 
- soczewicy: po szklance zielonej i czerwonej
- 2 jajek

Ponieważ zielona soczewica wymaga dłuższego przygotowywania to zajęłam się nią w pierwszej kolejności. Na rozgrzaną patelnię wrzuciłam pokrojone ząbki czosnku, następnie dodałam pokrojone w kostkę pieczarki oraz papryczkę. Na sam koniec dodałam starte na tarce o grubych oczkach marchewki. Wszystkie składniki połączyłam i dusiłam do miękkości. Przygotowaną soczewicę zmiksowałam blenderem, następnie połączyłam z pozostałymi produktami tj. marchewką, czosnkiem, pieczarkami, papryczką chili oraz jajkami. Tak przygotowaną masę doprawiłam solą, świeżo zmielonym pieprzem, słodką papryką i suszonym lubczykiem i przełożyłam do formy. Pasztet zapiekałam ok. 1 h w temp. 150 C. Pasztet można urozmaicić dodając np. suszone pomidory lub pieczarki zamienić na grzyby leśne.
Spróbujcie sami, a nie pożałujecie! :) :)

Print Friendly Version of this pageWydrukuj przepis
Podziel się: / / /

Przeczytaj również

0 komentarze: