9 października 2015

Co można zrobić z dynią?


Dawno mnie tu nie było, prawda? Czas urlopowy dopadł i mnie. Znalazłam się w miejscach gdzie nabrałam energii do działania, a w głowie pojawiły się nowe, ciekawe pomysły. A oto jeden z nich, zupa z dynii. Z takim warzywem można zdziałać cuda :-)

Przepis na zupę:
- jedna średnia dynia
- 2 lub 3 szt. marchewek średniej wielkości
- pół selera
- 1 szt. pietruszki
Przygotowanie: Na początku przygotowałam dynię tzn. pokroiłam ją, skropiłam olejem rzepakowym a następnie piekłam przez około 15 minut w temperaturze 150 C w piekarniku. Z marchewek, selera i pietruszki, kilku liści laurowym oraz ziaren ziela angielskiego przygotowałam wywar warzywny. Następnie dodałam upieczoną dynię i gotowałam do miękkości. Tak przygotowaną zupę doprawiłam do smaku czarnym pieprzem oraz solą morską. Wszystkie składniki zmiksowałam na jednolitą masę.
Do zupy przygotowałam też sałatkę z avocado, natki pietruszki, soku z cytryny, oliwy oraz miodu. Wszystkie składniki połączyłam i podałam razem z zupą. Moim skromnym zdaniem połączenie jest idealne.



Smakuje? Czekam na komentarze.

Print Friendly Version of this pageWydrukuj przepis
Podziel się: / / /

Przeczytaj również

2 komentarze: