11 listopada 2015

Tapioka w formie deseru.

ta11 LISTOPADA późne popołudnie to dobry moment na spróbowanie przygotowanego przeze mnie deseru. A z czego on jest? Podstawowym składnikiem jest tapioka. Pewnie zastanawiacie się co to właściwie jest? A więc tapioka jest produktem skrobiowym otrzymywanym z manioku (gatunek rośliny wilczomleczowatych pochodzącej z Brazylii). Najważniejsze dla Naszego zdrowia jest to, że tapioka nie zawiera glutenu i cholesterolu. 
PRZYGOTOWANIE:
1. 1/2 szklanki tapioki mocz przez ok. 20-30 minut  w zimnej wodzie
2. Następnie zagotuj 2 szklanki mleka (ja użyłam zwykłego, ale można poeksperymentować z roślinnym np. kokosowym, sojowym czy migdałowym).
3. Gdy mleko zakipi dodaj tapiokę i gotuj do momentu, kiedy zrobi się przezroczysta ( trwa to ok. 15- 20 min.). W trakcie gotowania zamieszaj by kulki nie przywarły do dna garnka.
4. W międzyczasie zajęłam się przygotowaniem musu. Użyłam do tego gruszki i powideł z czarnej porzeczki. Składniki połączyłam miksując je przez krótką chwilę.
5. Ugotowaną masę przełożyłam do filiżanek, na wierzch ułożyłam masę owocową. Udekorowałam skórką z cytryny.

Pozostaje mi życzyć smacznego :):):)

Print Friendly Version of this pageWydrukuj przepis
Podziel się: / / /

Przeczytaj również

0 komentarze: