19 listopada 2016

Domowa granola.


Dzień Dobry, Tak, przepisów na granolę jest mnóstwo. Czy to ma być powodem do nieprzedstawienia swojej wersji. Tym bardziej, że był to mój pierwszy raz, jak większość z publikowanych tu przepisów. Podglądając innych powstał mój własny, autorski sposób na granolę. 

Zastanawialiście się kiedyś co to właściwie jest ta granola? Pomyślałam, że wyjaśnię znaczenie tego określenia. Mianowicie granola, słowo angielskie, pochodzące od włoskiego zdrobnienia grano czyli zboże, pszenica. W kuchni możemy określić, że jest to mieszanina płatków zbożowych, rodzynek, orzechów, suszonych owoców i cukru (miodu), pieczona do chrupkości.

Najczęściej podawana jest z mlekiem (wegetarianie wybierają roślinne np. sojowe czy migdałowe) lub jogurtem naturalnym. Możemy ją też wykorzystywać jak składnik do ciast, deserów, batoników (przeglądając różne strony stwierdzam, że najbardziej popularne są batoniki). Wykorzystywałam już płatki owsiane, tu. 
Produkty: 
2 szklanki płatków owsianych
suszone owoce - użyłam moreli
orzechy- wybrałam pistacje i migdały
1 jabłko
2 łyżki wiórków kokosowych
2 łyżki miodu naturalnego 

Sposób przygotowania: Suszoną morelę pokroiłam w drobną kostkę, orzechy posiekałam na drobne kawałki. Jabłko obrałam ze skórki, starłam na małym tarce o małych oczkach. Skropiłam sokiem z cytryny, żeby nie ściemniało. Ponieważ miód, który posiadam skrystalizował się należało go rozpuścić. Pamiętajcie, aby podczas tego procesu miód nie stracił wartości odżywczych. Najlepiej rozpuszczać miód na parze. Może to potrwać dłuższą chwilę, ale dzięki temu nie stracimy walorów odżywczych miodu - o tym pisałam tu. Do miski przesypujemy płatki owsiane, morele, jabłko, orzechy oraz wiórki kokosowe.  Polewamy miodem i wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Na blasze rozkładamy papier do pieczenia i przekładamy równomiernie płatki po całej powierzchni. Pieczemy w temp. 70 stop. przez ok 30 minut. 

P.S. Dodatki możemy zmieniać według własnych upodobań. 

Print Friendly Version of this pageWydrukuj przepis
Podziel się: / / /

Przeczytaj również

0 komentarze: